Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti SOLIDSUN s.r.o.

so sídlom Chotárna 41, 949 01 Nitra, Slovenská republika, IČO: 36 300 543, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka 103463/B (ďalej ako „Zhotoviteľ“ alebo „spoločnosť SOLIDSUN s.r.o.“) účinné od 01.01.2024.

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti SOLIDSUN s.r.o. (ďalej ako „Všeobecné obchodné podmienky“alebo „Podmienky“) sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o dielo (ďalej ako „Zmluva“), ktorá na tieto Všeobecné podmienky odkazuje a ktorá je uzatvorená medzi spoločnosťou SOLIDSUN s.r.o. ako Zhotoviteľom a Objednávateľom uvedeným v Zmluve (ďalej ako „Objednávateľ“) a ktorej predmetom je zhotovenie Diela špecifikovaného v Zmluve (ďalej ako „Dielo“), ktorého podstatou je výstavba fotovoltickej elektrárne (ďalej ako „FVE“ alebo „fotovoltická elektráreň“).
  2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti Objednávateľa a Zhotoviteľa (ďalej ako „Zmluvné strany“) vyplývajúce zo Zmluvy.
  3. Kontaktné údaje Zhotoviteľa sú uvedené na internetovej stránke Zhotoviteľa na adrese www.solidsun.sk.

 

II. Vykonanie Diela zahŕňa

  1. Vypracovanie a podanie „Žiadosti o pripojenie elektrického zariadenia do distribučnej sústavy“ príslušnému distribútorovi elektriny, ak je to potrebné na vykonanie Diela, a v prípade udelenia plnomocenstva Objednávateľom Zhotoviteľovi, vrátane všetkých potrebných krokov potrebných na získanie 4Q elektromera, pričom tieto kroky sú uvedené v ponuke Zhotoviteľa na vykonanie Diela (ďalej ako „Ponuka“), a uskutočnenie všetkých ostatných úkonov nevyhnutných pre vykonanie Diela v spolupráci s príslušnou projekčnou kanceláriou zabezpečujúcou vypracovanie projektovej dokumentácie.
  2. Dodanie všetkých inštalačných prác, komponentov a materiálov v súlade s rozsahom Diela (ako je uvedené v Ponuke Zhotoviteľa).
  3. Vykonanie funkčných skúšok Diela.
  4. Vykonanie elektrorevízie Diela a oboznámenie Objednávateľa s jeho prevádzkou.
  5. Vypracovanie a podanie žiadosti o dotáciu (resp. žiadosti o poukážku, Zhotoviteľ uvádza, že pre účely týchto Podmienok sa používa pojem žiadosť o dotáciu, pod ktorý spadá aj pojem žiadosť o poukážku) z programu Zelená domácnostiam (ďalej ako „Dotácia“) realizovaného Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou (ďalej ako „SIEA“), a to elektronicky prostredníctvom na to príslušného portálu, ak Objednávateľ umožní Zhotoviteľovi prístup do tohto systému a ak Objednávateľ poskytne Zhotoviteľovi súčinnosť potrebnú na podanie a spracovanie žiadosti o poskytnutie dotácie.
  6. Vykonanie Diela nezahŕňa a predmetom Diela nie je:
    • Posúdenie a výpočet rizika podľa normy STN 62305-2 (ochrana pred bleskom), ani návrh a realizácia ochrany pred bleskom na Mieste plnenia pred alebo po vykonaní Diela;
    • Návrh, realizácia a vykonanie protipožiarneho riešenia na Mieste plnenia pred a ani po realizácii Diela;
    • Posúdenie ani realizácia alebo úprava snehových zábran na zabránenie pádu snehu zo strechy v Mieste plnenia pred alebo po vykonaní Diela;
    • vybudovanie hlavnej ochrannej prípojky (HOP)/hlavnej uzemňovacej svorky (MET) pred alebo po vykonaní Diela.
  7. Objednávateľ podpisom Zmluvy výslovne súhlasí s vymedzením predmetu Diela tak, ako je uvedené v tomto článku Podmienok a vyhlasuje, že v prípade potreby zabezpečí plnenie špecifikované v ods. 6 tohto článku II Podmienok (ktoré nie sú súčasťou predmetu Diela) samostatne alebo prostredníctvom tretej osoby, a to na vlastné náklady a na vlastnú zodpovednosť, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  8. Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti, najmä na plnenie, ktoré nie je zahrnuté v Diele uvedenom v odseku 6 tohto článku Podmienok, Zhotoviteľ odporúča Objednávateľovi prerokovať vykonanie Diela v Mieste plnenia s poisťovňou Objednávateľa a prípadne upraviť poistnú(é) zmluvu(y), ktorú(é) má Objednávateľ v súvislosti s poistením Miesta plnenia uzavretú(é).

 

III. Spôsob vykonania Diela

  1. Zhotoviteľ je povinný vykonať Dielo v rozsahu a za podmienok uvedených v Ponuke Zhotoviteľa, v súlade s platnými právnymi predpismi v čase uzavretia Zmluvy a s príslušnými technickými normami (STN, EN).
  2. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Dielo v súlade s bezpečnostnými a protipožiarnymi predpismi a predpismi na ochranu životného prostredia.
  3. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Dielo s náležitou starostlivosťou v dohodnutom čase a na mieste dohodnutom v Ponuke Zhotoviteľa.

 

IV. Miesto plnenia

  1. Objednávateľ umožní Zhotoviteľovi prístup na miesto plnenia Diela (ďalej ako „Miesto plnenia“).
  2. Objednávateľ je povinný umožniť Zhotoviteľovi používať sociálne zariadenia a elektrické energie v rozsahu požadovanom Zhotoviteľom. Náklady na vodu a elektrickú energiu znáša Objednávateľ.
  3. Objednávateľ je povinný poskytnúť Zhotoviteľovi všetky informácie o stave Miesta plnenia a stavby pred začatím realizácie Diela, ktoré sú dôležité pre vykonanie Diela a jeho kvalitu, najmä o stave elektroinštalácie budovy, na ktorej sa Dielo vykonáva, o stave jej muriva, strechy, krovu (statiky) a ďalších potrebných priestorov ako aj informácie týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany. V prípade, že sa v priebehu realizácie Diela zistí, že Objednávateľ neoznámil Zhotoviteľovi informácie uvedené v tomto odseku, dôsledky situácie vyplývajúce z neznalosti týchto informácií zo strany Zhotoviteľa sa pripisujú Objednávateľovi a Zhotoviteľ nezodpovedá za prípadné omeškanie alebo škody vzniknuté pri vykonávaní Diela.
  4. Objednávateľ je povinný dodržiavať nasledujúce podmienky pre plynulý priebeh Diela:
    1. domový rozvádzač je vybavený ističmi a pripojený na distribučnú sieť, v prípade novostavby odporúčame konzultovať s technickými pracovníkmi Zhotoviteľa;
    2. miesto pre montáž vnútorných elektrických komponentov na stenu je pripravené na inštaláciu, pre umiestnenie technológie odporúčame priestor s rozmermi 2 m výška x 2 m šírka x 1 m hĺbka;
    3. ak v čase od podpisu Zmluvy do začatia realizácie Diela dôjde k zmene skutočností dôležitých pre realizáciu Diela (napr. zmena strešnej krytiny), je potrebné bezodkladne oznámiť Zhotoviteľovi a poskytnúť mu nové potrebné podklady (napr. fotografie strechy vrátane strešnej krytiny);
    4. zabezpečiť pripojenie do siete LAN, vo výnimočných prípadoch WiFi signál v mieste umiestnenia striedača/meniča, pričom Zhotoviteľ oznámi Objednávateľovi minimálnu frekvenciu WiFi signálu;
    5. elektromerová skriňa musí byť v súlade s aktuálnymi pripojovacími podmienkami distribútora,
    6. inštalácia FVE s ukladaním prebytku do ohrievania je podmienená inštaláciou 1F alebo 3F zásobníka špirály určenej na elektrický ohrev s vlastným termostatom. Nádrž je pri inštalácii FVE naplnená a napojená na vodovodný systém a v prípade, že Objednávateľ nezabezpečí vyššie uvedené kroky vykoná Zhotoviteľ na žiadosť a náklady Objednávateľa. Okrem toho musí byť nádrž vybavená tepelnou poistkou a nesmie byť vybavená inteligentným ovládaním, inak Zhotoviteľ nemôže vykonať realizáciu FVE s akumuláciou prebytku do ohrievania vody;
    7. v prípade, že Objednávateľ nesúhlasí s uložením kabeláže do bielej lišty, je povinný pripraviť káblovú trasu (napr. stenu, trám) na vlastné náklady;
    8. umožniť Zhotoviteľovi parkovanie počas montáže FVE na pozemku Objednávateľa;
    9. v prípade potreby zabezpečiť vhodný prístup na Miesto plnenia pre montážnu plošinu tak, aby nedošlo k poškodeniu terénu. V prípade, že počas realizácie Diela dôjde k poškodeniu terénu, nebude Zhotoviteľ za takéto škody niesť žiadnu zodpovednosť;
    10. zabezpečiť cestu k miestu inštalácie Diela tak, aby nedošlo k poškodeniu podlahy (napr. zakryť plochu podlahy lepenkou, igelitom), keď v záujme dodržania všeobecne záväzných právnych predpisov z oblasti BOZOP si zamestnanci Zhotoviteľa počas realizácie Diela nevyzúvajú bezpečnostnú pracovnú obuv;
    11. bezodkladne informovať Zhotoviteľa, či sa Miesto plnenia nachádza v chránenom území/zóne (napr. ochranné pásmo pamiatkovo chráneného územia, ochranné pásmo železnice a podobne). Ak sa Miesto plnenia nachádza v oblasti/zóne chránenej právnym predpisom/zákonom v zmysle predchádzajúcej vety, je Objednávateľ povinný na vlastné náklady zabezpečiť súhlas príslušného orgánu s vykonaním Diela, tak, aby Dielo mohlo byť vykonané v súlade so Zmluvou a v súlade s platnými právnymi predpismi.
  5. Objednávateľ je povinný chrániť materiál vrátane súčastí Diela dodaných na základe dodacieho listu (ďalej ako „Dodací list“) v Mieste plnenia pred poškodením, zničením, odcudzením alebo vandalizmom až do prevzatia Diela Objednávateľom alebo do času, kedy sa Dielo považuje za prevzaté.
  6. Ak Miesto plnenia alebo prístup na Miesto plnenia nie je vhodný na začatie a vykonanie Diela, o čom Zhotoviteľ bezodkladne upovedomí Objednávateľa, termín vykonania Diela sa posúva o dobu čo sa Miesto plnenia alebo prístup k nemu stane vhodným na začatie vykonávania Diela.
  7. Ak Zhotoviteľ počas vykonávania Diela narazí na prekážky alebo fyzické podmienky, ktoré by aj ako skúsený Zhotoviteľ nemohol rozumne predvídať, a ak je Zhotoviteľ toho názoru, že v dôsledku takýchto okolností mu vzniknú dodatočné náklady a/alebo bude potrebné predĺžiť čas realizácie Diela, je povinný oznámiť túto skutočnosť Objednávateľovi prostredníctvom oznámenia (ďalej ako „Oznámenie o prekážkach“). V Oznámení o prekážkach Zhotoviteľ uvedie povahu prekážok a/alebo fyzických podmienok, s vysvetlením ich predpokladaného vplyvu, opis prijatých alebo plánovaných opatrení, ako aj rozsah predpokladaného oneskorenia alebo narušenia vykonávania Diela.

 

V. Termíny a ich plnenie

Dátum vykonania:

  1. Zhotoviteľ vykoná Dielo a odovzdá ho Objednávateľovi v súlade s harmonogramom vykonania Diela stanoveného v Ponuke Zhotoviteľa (ďalej aj ako „Harmonogram“).
  2. V prípade, ak zo Zmluvy, prípadne projektovej dokumentácie stavby vyplýva, že Dielo má byť vykonané v jednotlivých čiastkových etapách alebo v jednotlivých čiastkových celkoch, potom je Zhotoviteľ povinný vykonať a odovzdať Objednávateľovi jednotlivé etapy alebo celky v dohodnutých termínoch.
  3. Zhotoviteľ je oprávnený dokončiť Dielo alebo jednotlivú etapu Diela pred dohodnutým termínom dokončenia a Objednávateľ je povinný skôr dokončené Dielo alebo jednotlivú etapu alebo celok vykonávaného Diela prevziať.
  4. V prípade, že sa na strane Objednávateľa vyskytnú prekážky (bez ohľadu na zavinenie) vedúce k riadnemu vykonaniu Diela dlhšiemu ako 3 mesiace, má Zhotoviteľ právo vykonať mimoriadnu čiastočnú fakturáciu za už vykonané Dielo. V prípade vykonania mimoriadnej čiastkovej fakturácie bude konečná faktúra znížená o sumu uvedenú v čiastkovej faktúre.

 

Predĺženie lehoty na vykonanie prác:

  1. Zhotoviteľ je oprávnený primerane predĺžiť lehotu na vykonanie Diela v prípade omeškania alebo predpokladaného omeškania s plnením Zmluvy, ak sa vykonanie Diela oneskorilo z niektorého z nižšie uvedených dôvodov:
    1. bola dohodnutá zmena alebo iná významná odchýlka v množstve alebo špecifikácii akejkoľvek položky Diela zahrnutého v Zmluve za predpokladu, že žiadosť o zmenu alebo odchýlku v množstve bola podaná Objednávateľom po uhradení prvej zálohovej platby;
    2. nepredvídané klimatické podmienky v Mieste plnenia;
    3. nepredvídaný nedostatok zamestnancov alebo tovarov a vecí na vykonanie Diela spôsobený najmä epidémiou (napr. koronavírusu), zmien zákonov, občianskych nepokojov alebo akcií; alebo kroky zo strany výkonnej moci, ako aj iné okolnosti, ktoré Zhotoviteľ nemohol predvídať ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré mohol vynaložiť, toto predĺženie zo strany Zhotoviteľa je možné maximálne dvakrát na obdobie 30 kalendárnych dní;
    4. omeškania spôsobené orgánmi štátnej správy, samosprávy alebo distribútorom elektrickej energie;
    5. akékoľvek oneskorenie, prekážka alebo činnosť spôsobená Objednávateľom alebo za ktorú môže Objednávateľ alebo akoukoľvek treťou stranou inou ako Zhotoviteľ (napr. rozkopanie príjazdovej cesty susedom);
    6. omeškanie je spôsobené okolnosťami, ktoré Zhotoviteľ nemohol predvídať ani pri vynaložení všetkej primeranej starostlivosti (vyššia moc);
    7. v prípade, že vykonávanie Diela je prerušené z dôvodov na strane Objednávateľa, a Objednávateľ túto skutočnosť písomne (listom, e-mailom) neoznámi Zhotoviteľovi do 3 dní pred termínom inštalácie, posúva sa termín vykonania Diela minimálne o počet dní, o ktoré sa posunul termín vykonávania Diela; Objednávateľ povinný uhradiť dodatočné náklady s spojené s takýmto prerušením vykonávania Diela;
    8. v prípade, že sa po podpise Zmluvy zmenia podmienky pripojenia k distribučnej sieti, predlžuje sa lehota na vykonanie Diela o 30 kalendárnych dní, Zhotoviteľ o tejto skutočnosti informuje Objednávateľa;
    9. v prípade nedodržania termínov splatnosti faktúr vystavených Zhotoviteľom sa termín vykonania Diela posúva o počet dní, o ktoré je Objednávateľ v omeškaní.
  2. Ak sa Zhotoviteľ domnieva, že na základe dôvodov uvedených v odseku 2.1 písm. a) až i) tohto článku vyššie má nárok na predĺženie lehoty pre dokončenie Diela, oznámi to Objednávateľovi bez zbytočného odkladu; v oznámení uvedie dôvody a predpokladanú dĺžku predĺženia termínu dokončenia Diela alebo jeho jednotlivých etáp alebo celkov; za písomné oznámenie sa považuje aj oznámenie e-mailom.
  3. Ak dôjde k predĺženiu termínu realizácie Diela z dôvodov uvedených v písm. a) až i) odseku 1 tohto článku vyššie, Objednávateľ nemá nárok na náhradu škody alebo ujmy.
  4. Ak nastanú okolnosti brániace vykonaniu Diela, ktoré neboli spôsobené Objednávateľom ani Zhotoviteľom a ktoré trvajú viac ako 180 dní, má ktorákoľvek zo Zmluvných strán vypovedať Zmluvu s 30-dňovou výpovednou lehotou. V takom prípade si Zmluvné strany si navzájom vrátia poskytnuté plnenia.
  5. Ak sa lehota na dokončenie Diela predĺži z iných dôvodov, ako sú uvedené bod písm. a) až i) odseku 2.1 tohto článku vyššie, má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Zhotoviteľa vo výške 0,04 ‰ z celkovej ceny Diela vrátane DPH za každý začatý deň omeškania. V tomto prípade Objednávateľ nemá nárok na náhradu škody vzniknutej porušením povinnosti, na ktorú sa je zmluvná pokuta podľa predchádzajúcej vety viazaná.

 

VI. Súčinnosť Objednávateľa a poskytnutie informácií

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že žiadosť o dotáciu sa podáva v súlade s článkom II. ods. 5 týchto Podmienok podáva výlučne elektronicky prostredníctvom portálu SEIA https://2015-2023.zelenadomacnostiam.sk/sk/ziadosti-o-poukazku/.
  2. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť Zhotoviteľovi všetku potrebnú súčinnosť k splneniu Zmluvy a vykonanie Diela. Objednávateľ sa zaväzuje najmä:
    1. poskytnúť Zhotoviteľovi súčinnosť pri rokovaniach s príslušnými orgánmi, distribútorom elektrickej energie, SEIA;
    2. splnomocniť Zhotoviteľa na základe písomnej plnej moci na rokovania s tretími osobami, ak je to potrebné alebo vhodné na splnenie záväzkov Zhotoviteľa podľa Zmluvy;
    3. poskytnúť Zhotoviteľovi všetky informácie a inú súčinnosť pri príprave podkladov k žiadosti o poskytnutie Dotácie tak, aby Zhotoviteľ mohol takúto žiadosť riadne vyplniť a predložiť;
    4. umožniť Zhotoviteľovi prístup na Miesto plnenia celej doby plnenia Zmluvy zo strany Zhotoviteľa.
  3. Ak Objednávateľ na žiadosť Zhotoviteľa neposkytne Zhotoviteľovi súčinnosť na podanie žiadosti o poskytnutie dotácie, najneskôr však do 10 pracovných dní od doručenia žiadosti Zhotoviteľa (postačuje telefonicky alebo e-mailom), je Objednávateľ povinný konať vo veci samostatne, napriek tomu, že sa k tomu zaviazal Zhotoviteľ v Zmluve. Výsledky rokovaní Objednávateľ bezodkladne zašle Zhotoviteľovi. Lehota na vykonanie a odovzdanie Diela sa predlžuje o dobu, počas ktorej má Objednávateľ konať v súlade s týmto odsekom.
  4. Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že poskytnutie súčinnosti zo strany Objednávateľa je nevyhnutné pre splnenie povinností Zhotoviteľa podľa Zmluvy a že neposkytnutie takejto súčinnosti, Zhotoviteľ nie je povinný plniť povinnosti, pri ktorých mu nebola poskytnutá súčinnosť Objednávateľa. Objednávateľ berie na vedomie, že neposkytnutie takejto súčinnosti v konkrétnej veci môže mať za následok nesplnenie, resp. oneskorenie plnenia inej povinnosti Zhotoviteľa a Objednávateľ nie je oprávnený požadovať akúkoľvek náhradu škody, ktorá Objednávateľovi v súvislosti s takýmto konaním vznikla
  5. Objednávateľ ďalej berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak Zhotoviteľ napriek neposkytnutiu súčinnosti zo strany Objednávateľa plní svoje povinnosti, je Zhotoviteľ oprávnený požadovať od Objednávateľa náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v tejto súvislosti a Objednávateľ je povinný ich Zhotoviteľovi na jeho žiadosť uhradiť. Lehota na dokončenie a odovzdania Diela sa predlžuje o dobu, počas ktorej Objednávateľ neposkytoval súčinnosť.
  6. Objednávateľ berie na vedomie, že neposkytnutie potrebnej súčinnosti Zhotoviteľovi môže mať za následok zamietnutie žiadosti o pridelenie dotácie. V takom prípade nie je Zhotoviteľ povinný poskytnúť Objednávateľovi zľavu z Celkovej ceny Diela podľa článku IV. ods. 3 Zmluvy.
  7. Ak sa Objednávateľ domnieva, že nastali okolnosti, ktoré môžu mať vplyv na poskytnutie súčinnosti, je povinný bezodkladne túto skutočnosť oznámiť Zhotoviteľovi, pričom uvedie podrobnosti o povahe, pravdepodobnom trvaní a pravdepodobných dôsledkoch týchto okolností.
  8. Objednávateľ sa zaväzuje písomne vyjadriť k dispozícií fotovoltických panelov na streche budovy pred začatím montáže FVE, ktoré mu Zhotoviteľ zašle e-mailom, a to najneskôr do 5 pracovných dní dní odo dňa odoslania takéhoto e-mailu Zhotoviteľom. V prípade, že sa Objednávateľ nevyjadrí k zaslanej dispozícií v lehote v zmysle predchádzajúcej vety, má sa za to, že Objednávateľ so zaslanou dispozíciou súhlasí. Objednávateľ berie na vedomie, že aj v prípade odsúhlasenia dispozície fotovoltických panelov môže byť počas samotnej inštalácie FVE dispozícia zmenená.
  9. Objednávateľ berie na vedomie, že pri inštalácii FVE na Mieste plnenia mohlo dôjsť k zmene podmienok na streche budovy v Mieste plnenia a v tejto súvislosti je potrebné posúdiť túto zmenu príslušným odborníkom vo vzťahu k bleskozvodovej sústave (bleskozvod a jeho príslušenstvo) a vykonať všetky úpravy tejto sústavy. Zákazník berie na vedomie, že posúdenie stavu uzemňovacej sústavy na nehnuteľnosti, kde bola vykonaná inštalácia FVE (ďalej ako „Nehnuteľnosť“), ako aj potrebu prípadných úprav nie je súčasťou Diela (pozri článok II ods. 6, 7 a 8 týchto Podmienok).
  10. Objednávateľ berie na vedomie, že inštalácia FVE v Mieste plnenia môže spôsobiť statické zaťaženie strechy Nehnuteľnosti v Mieste plnenia. Objednávateľ berie na vedomie, že vyhodnotenie stavu zaťaženia strechy Nehnuteľnosti v Mieste plnenia nie je súčasťou Diela a Objednávateľ je povinný zabezpečiť tieto činnosti samostatne a na vlastné náklady, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak.
  11. Objednávateľ podpisom Zmluvy udeľuje Zhotoviteľovi súhlas, aby Zhotoviteľ pri plnení Zmluvy komunikoval elektronicky prostredníctvom kontaktného e-mailu alebo telefonicky prostredníctvom telefonického kontaktu.

 

VII. Dokončenie a odovzdanie Diela

  1. Povinnosť Zhotoviteľa vykonať Dielo riadne je splnená, ak sú splnené podmienky uvedené v článku II. týchto Podmienok.
  2. Po dodaní komponentov bude Objednávateľovi vždy predložený na podpis Dodací list s rozpisom dodaných komponentov. Dielo ani jeho cena nezahŕňa projekt úchytného systému, úpravu úchytného systému po inštalácii FVE a ani revíziu úchytného systému.
  3. Po oboznámení sa s prevádzkou a odovzdaní nainštalovanej FVE Zmluvné strany vypracujú odovzdávací protokol (ďalej ako „Odovzdávací protokol“). Odmietnutie podpisu zo strany Objednávateľa nemá vplyv na odovzdanie FVE za predpokladu, že bola preukázaná jej spôsobilosť na použitie.
  4. V prípade, že FVE má v čase odovzdania vady alebo nedostatky, ktoré nebránia jej užívaniu a FVE je schopná prevádzky, tieto vady a nedostatky na FVE sa zaznamenajú v Odovzdávacom protokole. Zhotoviteľ je povinný vady a nedorobky odstrániť do 30 kalendárnych dní od podpísania Odovzdávacieho protokolu.
  5. Ak Objednávateľ odmietne prevziať FVE, aj keď bola FVE schopná prevádzky a nevykazuje žiadne vady a nedorobky, považuje sa FVE za riadne dokončenú a že došlo k prevzatiu FVE Objednávateľom. Odmietnutie podpisu Odovzdávacieho protokolu o prevzatí FVE Objednávateľom bráni Zhotoviteľovi v tom, aby dokončil celý rozsah Diela vrátane podania Žiadosti o dotáciu.
  6. Zhotoviteľ nie je povinný uhradiť akúkoľvek sankciu zo strany distribútora elektriny v prípade neoprávneného uvedenia FVE do prevádzky Objednávateľom, t. j. najmä ak k uvedeniu do prevádzky dôjde pred vydaním Potvrdenia o prvom paralelnom pripojení do distribučnej sústavy.
  7. Zhotoviteľ odovzdá Objednávateľovi po výmene elektromera 4Q a prvom paralelnom pripojení FVE k distribučnej sieti kompletnú dokumentáciu Diela (najmä revíznu správu, projektovú dokumentáciu a technickú správu), a to v elektronickej forme (napr. zaslanú e-mailom).

 

VIII. Platobné podmienky

Cena Diela

  1. Celková cena Diela je výslovne dohodnutá v Zmluve (ďalej ako „Cena Diela“ ).
  2. Príplatkové možnosti sú uvedené v Cenníku extra produktov, naviac prác, servisných prác (ďalej len „Cenník naviac prác“, ktorý je prílohou týchto Podmienok.

 

Úhrada ceny Diela

  1. Cena Diela sa platí v splátkach, ako sú uvedené v ponuke Zhotoviteľa.
  2. Splatnosť zálohovej faktúry alebo faktúry/daňového dokladu je 7 kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia, ak nie je na príslušnom doklade uvedené inak.
  3. V prípade úhrady peňažného plnenia bezhotovostnou formou, je povinnosť Objednávateľa uhradiť príslušnú sumu Zhotoviteľovi splnená dňom pripísania predmetnej sumy na bankový účet Zhotoviteľa uvedený vo faktúre.
  4. V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou faktúr Zhotoviteľa na úhradu Celkovej ceny Diela alebo zálohových faktúr je dohodnutá zmluvná pokuta vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Zhotoviteľ je oprávnený pozastaviť vykonávanie Diela počas doby omeškania Objednávateľa s úhradou Celkovej ceny Diela alebo jej časti.
  5. Dielo zostáva majetkom Zhotoviteľa až do úplného zaplatenia Celkovej ceny Diela.
  6. Akékoľvek naviac práce potrebné na dokončenie inštalácie, ktoré vzniknú ako nová požiadavka nad rámec Zmluvy, týchto Podmienok a Ponuky, musia byť písomne (aj e-mailom) s Objednávateľom vopred dohodnuté.

 

IX. Dotácia a jej náhrada

  1. Zhotoviteľ vyhlasuje, že FVE bude spĺňať požiadavky programu Zelená domácnostiam (ďalej ako „Program“) realizovaného Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou (ďalej ako „SIEA“)pre získanie Dotácie, pričom predpokladaná výška Dotácie je uvedená v Zmluve o dielo.
  2. Objednávateľ berie na vedomie, že získanie Dotácie závisí od ďalších prípadných kritérií, ktoré pokiaľ nastanú predstavujú prekážku pre získanie Dotácie (ďalej ako „Prekážka“), pričom tieto kritériá určujú aktuálne podmienky Programu v čase podania žiadosti o Dotáciu vyhlásenej SEIA. Ide najmä, nie však výlučne, o tieto Prekážky:
    1. ak došlo k čerpaniu Dotácie z Programu alebo iného dotačného programu, s ktorým by nadobudnutie Dotácie bolo v rozpore,
    2. existencia dlhov Objednávateľa voči štátnym orgánom, daňovému úradu, sociálnej poisťovni, SEIA alebo akémukoľvek inému orgánu verejnej správy,
    3. v prípade novostavby, ak nie je skolaudovaná ako rodinný dom alebo nemá pridelené súpisné číslo,
    4. ak dôjde k oneskoreniu kolaudácie, ak budova, na ktorej sa vykonávajú Práce, je novostavbou,
    5. dôjde k oneskoreniu úhrady konečnej faktúry Zhotoviteľa,
    6. kolízia s inou žiadosťou o dotáciu v rámci Programu,
    7. existencia inej žiadosti o dotáciu v súvislosti s fotovoltickou elektrárňou,
    8. neexistencia alebo obmedzenie práva Objednávateľa nakladať so stavbou, na ktorej sa vykonáva Dielo, najmä z dôvodu sudcovského alebo exekučného záložného práva, exekúcie voči Objednávateľovi, existencie príkazu na predaj stavby, na ktorej sa Dielo vykonáva, zabezpečenia stavby, na ktorej sa Dielo vykonáva zákona č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok v znení neskorších predpisov, stavba, na ktorej sa Dielo vykonáva, nie je súčasťou majetkovej podstaty v konkurznom konaní,
    9. Dielo sa nenachádza na rodinnom dome, inej stavbe plniacej doplnkovú funkciu k stavbe rodinného alebo inej špeciálnej stavbe upravenej tak, aby neobmedzovala rast a údržbu vegetácie,
    10. Miesto plnenia (stavba, na ktorej sa má nachádzať FVE) sa nachádza v chránenom území/zóne chránenej zákonom (napr. chránená krajinná oblasť, ochranné pásmo železnice atď.) a Klient nezabezpečil súhlas príslušného orgánu na vykonanie Diela, aby sa Dielo mohlo vykonať podľa Zmluvy,
    11. v prípade, že v priebehu registrácie žiadosti o poskytnutie Dotácie dôjde z dôvodu vyčerpania pridelených finančných prostriedkov na Program, oznámenie o prijatí do zásobníka alebo systém registrácie žiadostí o Dotáciu neumožní žiadosť podať, článok IV. ods. 3 Zmluvy sa neuplatní, pričom hneď, ako bude k dispozícii ďalšia Dotačná schéma, s rovnakými parametrami s pôvodnou Dotáciou alebo Programom, Zhotoviteľ bezodkladne začne spracovávať Dotáciu,
    12. ak ide o FVE, ktorá je súčasťou Diela a ktorá bola uvedená a započítaná do energetickej hospodárnosti budovy pre stavebné konanie a zároveň ide o FVE, ktorá bola zrealizovaná a ktorej náklady boli uhradené (aj čiastočne zálohovo) skôr ako 2 roky odo dňa riadneho dokončenia stavby domu, ktorý predstavuje nehnuteľnosť, pričom dátumom dokončenia je dátum zápisu dokončenej stavby v katastri nehnuteľností,
    13. ak ide o FVE, ktoré je súčasťou Diela a ktorá nebola uvedená a započítaná v energetickom certifikáte hospodárnosti budovy pre stavebné konanie a ide o FVE, ktorá bola realizovaná a ktorej náklady boli zaplatené (aj čiastočne vopred) pred dátumom riadneho dokončenia domu, ktorý predstavuje nehnuteľnosť, pričom dátumom dokončenia je dátum zápisu dokončenej stavby v katastri nehnuteľností.
    Zároveň, ak Objednávateľ úmyselne alebo neúmyselne zatajil alebo neoznámil Zhotoviteľovi vyššie uvedené skutočnosti, ktoré môžu mať vplyv na získanie Dotácie, Zhotoviteľ nie je povinný poskytnúť Objednávateľovi Garantovanú dotáciu vo forme prípadnej zľavy z celkovej ceny Diela podľa článku IV. ods. 3 Zmluvy o dielo.
  3. Ak Zhotoviteľ poskytne Objednávateľovi zľavu na Dielo, ktorá by znížila konečnú cenu Diela o jej výšku tak, že Objednávateľ nebude môcť získať plnú výšku Garantovanej dotácie, ktorá je maximálne 60 % z ceny Diela, Objednávateľ berie na vedomie, že výška Garantovanej dotácie sa bude riadiť aktuálnymi podmienkami Programu platných v čase podania žiadosti o poskytnutie Dotácie, pričom tým nie je dotknutý nárok Objednávateľa na Garanciu získania Dotácie Zhotoviteľom.

 

X. Zodpovednosť za vady, záruka a reklamácia, škoda

 

Vady a záruka FVE:

  1. Zhotoviteľ je zodpovedný za to, že FVE je vybudovaná v súlade s podmienkami Zmluvy a má dohodnuté parametre. Zhotoviteľ zodpovedá za vady FVE v čase jej odovzdania a prevzatia a za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby.
  2. Zhotoviteľ poskytuje Objednávateľovi záruku na jednotlivé časti FVE, ktoré majú stanovenú záručnú dobu prostredníctvom záručného listu vydaného tretími stranami dodávateľmi a/alebo výrobcami týchto dielov alebo podľa špecifikácie v cenovej ponuke, ktorá je vždy neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo (ďalej ako „Záruka“). Na ostatné časti FVE, na ktoré sa takéto záručné listy neposkytujú, ako aj na FVE ako celok, sa vzťahuje výlučne možnosť reklamácie v rámci dvojročnej reklamačnej lehoty.
  3. Záruka v zmysle ods. 2 tohto článku je stanovená ako maximálna, t. j. na vymenené, novo dodané alebo novo nainštalované časti FVE počas tejto Záruky (Záručnej doby) nezačína plynúť nová záručná doba.
  4. Záručná doba začína plynúť od okamihu, keď Objednávateľ podpíše odovzdávací protokol. V prípade, že Objednávateľ odmietne podpísať odovzdávací protokol, záručná doba začína plynúť od okamihu predvedenia spôsobilosti FVE slúžiť svojmu účelu, čo Zhotoviteľ uvedie v odovzdávacom protokole.
  5. Záruka ani možnosť reklamácie FVE alebo jej častí sa nevzťahuje na vady a poškodenia spôsobené najmä:
    1. bežným opotrebením spôsobeným obvyklým používaním;
    2. mechanickým poškodením;
    3. slabým alebo žiadnym pripojením striedača k Wi-Fi, na základe čoho môže dôjsť najmä k tomu, že Objednávateľ nebude môcť monitorovať FVE, a tak včas zabrániť vzniku škody FVE;
    4. FVE bude nainštalovaná na mieste, ktoré nespĺňa podmienky vhodné na umiestnenie FVE podľa inštalačných podmienok výrobcu jednotlivých komponentov FVE a Objednávateľ bol upozornený na nevhodnosť umiestnenia týchto komponentov FVE zo strany Zhotoviteľ;
    5. chybnou a neodbornou manipuláciou s FVE alebo jej časťou inou osobou ako Zhotoviteľom alebo manipulácia s FVE v rozpore s návodom na obsluhu FVE dodaným Zhotoviteľom;
    6. nesprávnym používaním FVE, ak toto nesprávne používanie viedlo k poškodeniu;
    7. činnosťou tretích strán, s výnimkou zásahov schválených Zhotoviteľom;
    8. prírodnou katastrofou alebo inou vonkajšou udalosťou, pričom za iné vonkajšie udalosti sa považujú najmä okrem iného účinky siete (prepätie, podpätie, skraty spôsobené spadnutými stromami atď.), odfázovanie striedača z distribučnej siete v dôsledku prepätia, podpätia alebo nesprávnej frekvencie distribučnej siete, poškodenie alebo zničenie striedača v dôsledku poruchy v distribučnej sieti;
    9. vykonaním servisného zásahu, zmenou nastavených parametrov FVE alebo časti FVE Zhotoviteľa, bez výslovného písomného súhlasu Zhotoviteľa, treťou stranou alebo Objednávateľom;
    10. vady FVE, ktorej cena bola dohodnutá ako nižšia s ohľadom na tie vady, pre ktoré bola nižšia cena Diela dohodnutá;
    11. nedodržaním požadovaných odstupov potrebných na správne chladenie striedača;
    12. nedodržaním postupov uvedených v návode na obsluhu FVE;
    13. porušením záručnej plomby na ktorejkoľvek časti FVE dodanej Zhotoviteľom;
    14. v súvislosti s batériovým úložiskom FVE (ďalej len „Batériové úložisko“), ak je súčasťou Diela, neumožnenie údržby Batériového úložiska v súlade s postupmi uvedenými v týchto Podmienkach;
    15. okolnosťami, ktoré nemajú pôvod v dodanej technológii, napr. ak sa zníži výkon FVE z dôvodu zatienenia FVE spôsobeného výstavbou budovy na susednom pozemku alebo stromom a pod.


    V prípade, že nastane situácia, kedy sa Záruka ani možnosť reklamácie FVE alebo jej časti na vady a poškodenia nevzťahuje, je Zhotoviteľ oprávnená poskytnúť Objednávateľovi na jeho žiadosť servis v zmysle (čl. XIV) týchto Podmienok.

    Hodnoty, parametre a konkrétny dizajn častí FVE sa môžu líšiť od dohodnutých hodnôt, ak takáto odchýlka nemá vplyv na funkciu a účel FVE. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo zmeniť farebné prevedenie častí FVE. Odchýlky v odtieni kremíkových doštičiek fotovoltických panelov nepredstavujú vady na FVE. Zhotoviteľ si tiež vyhradzuje právo na zmenu inštalovaného výkonu FVE deklarovaného v zmluve o dielo (ponuke) v prípade, že je možné pripojenie FVE do distribučnej sústavy len s nižším výkonom, a to na základe rozhodnutia prevádzkovateľa distribučnej sústavy v zmluve o pripojení zariadenia na výrobu a spotrebu elektriny do distribučnej sústavy.

 

Všeobecné pravidlá reklamácie a uplatnenia nároku z vád Diela

  1. Objednávateľ je povinný reklamovať vady FVE vrátane prác, ktoré nebolo možné zistiť pri prevzatí FVE bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 pracovných dní od ich zistenia, najneskôr však do konca reklamačnej doby, ktorá je 24 mesiacov od dátumu prevzatia uvedeného v Odovzdávacom protokole alebo Záruky. Ak sa reklamácia uplatní neskôr ako do troch pracovných dní od jej zistenia, Objednávateľ nezodpovedá za škody spôsobené oneskorením pri uplatnení reklamácie alebo ak zákazník používa FVE, napriek tomu, že o vade vie. Ak je na akékoľvek komponenty poskytnutá záruka dlhšia ako 24 mesiacov, Objednávateľ má právo uplatňovať Zhotoviteľa tieto záruky v súlade so záručnými lehotami a záručnými listami jednotlivých výrobcov. Objednávateľ je povinný reklamovať vady Diela písomne na adrese sídle Zhotoviteľa alebo môže využiť aj zaslanie emailu na info@solidsun.sk.

     

    Objednávateľ v rámci Reklamácie oznámi:

    1. číslo Zmluvy
    2. miesto inštalácie FVE,
    3. svoje kontaktné údaje (meno, priezvisko, telefón a e-mailovú adresu),
    4. podrobný opis vady a jej prejavov vrátane fotografií, ak je možné reklamovanú vadu zachytiť na fotografiu.
  2. V prípade náhradnej dodávky alebo výmeny chybnej časti FVE za bezchybnú je Objednávateľ povinný vrátiť reklamované časti FVE Zhotoviteľovi v stave a množstve, v akom ich prevzal s prihliadnutím na ich bežné opotrebenie.

 

Uplatnenie nároku z vád FVE zo strany Objednávateľa po dodaní FVE v záručnej dobe:

  1. V prípade oprávnenej reklamácie je Objednávateľ oprávnený požadovať:
    1. bezplatné odstránenie vady FVE, ktorá je odstrániteľná: ak Objednávateľ nemôže FVE riadne užívať z dôvodu opakovaného výskytu vady, a to aj po oprave alebo z dôvodu výskytu viacerých vád súčasne, má Objednávateľ nárok na dodanie novej časti FVE, ktorá je vadná. Opakovaný výskyt vady sa na účely tohto ustanovenia rozumie minimálne tri výskyty, väčším počtom vád sa rozumie najmenej štyri vady;
    2. právo odstúpiť od Zmluvy v prípade podstatnej neodstrániteľnej vady: v prípade, ak Zhotoviteľ neodstráni skutočne existujúcu vadu Diela, ktorá bola včas a riadne reklamovaná, v lehote 3 mesiacov odo dňa písomného oznámenia takejto vady Objednávateľom alebo ide o podstatnú a zároveň neodstrániteľnú vadu Diela, môže Objednávateľ požadovať zníženie ceny Diela v primeranej výške, alebo uplatniť primeraný nárok z takejto vady podľa Občianskeho zákonníka.
    3. Zhotoviteľ je tiež oprávnený odstrániť vadu FVE náhradným riešením, vrátane použitia iných typov FVE komponentov tak, aby Dielo malo minimálne vlastnosti deklarované v Ponuke Zhotoviteľa. Výmena chybných komponentov za výkonnejšie alebo za komponenty od iných výrobcov s rovnakým parametrami sa nepovažuje za vadu Diela.
    4. Ak sa vada týka len oddeliteľnej časti FVE, zákazník môže požadovať výmenu len tejto časti.
    5. Zhotoviteľ reklamáciu vybaví a informuje o tom Objednávateľa, pričom uvedie aspoň nasledovné:
      1. dátum reklamácie (dátum prijatia oznámenia o vadách);
      2. dôvody reklamácie;
      3. spôsob vybavenia reklamácie požadovaný Objednávateľom;
      4. výsledok kontroly reklamovaného Diela alebo jeho časti Zhotoviteľom alebo jeho zmluvným partnerom Zhotoviteľa;
      5. odôvodnenie oprávnenosti a spôsobu jej vybavenia, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
    6. V odôvodnených prípadoch je Zhotoviteľ oprávnený požiadať Objednávateľa o dohodnutie si dlhšej lehoty na vybavenie reklamácie, než je stanovená vyššie, a takúto požiadavku Objednávateľovi zdôvodniť (najmä ide o predĺženie reklamačnej lehoty výrobcu).
    7. Zhotoviteľ je povinný zaslať reklamačný protokol Objednávateľovi na jeho e-mailovú adresu, resp. písomne na adresu Objednávateľa uvedenú v Zmluve. Objednávateľ je oprávnený požadovať zaslanie písomného vyhotovenia Reklamačného protokolu na adresu uvedenú v oznámení o reklamovaných vadách.
    8. V závislosti od posúdenia reklamácie Zhotoviteľom môže byť so súhlasom Objednávateľa dohodnutý iný spôsob vybavenia reklamácie, ako bol výslovne zvolený Zhotoviteľom (ak je voľba spôsobu vybavenia reklamácie na Objednávateľovi).

     

    Zodpovednosť za škodu:

    1. Zmluvné strany sa dohodli, že výška náhrady škody spôsobenej Zhotoviteľom, vadami Diela alebo porušením povinností vyplývajúcich zo Zmluvy je obmedzená sumou 795 000 EUR (slovom: sedemstodeväťdesiatpäťtisíc eur).
    2. Zmluvné strany sa dohodli, že náhrada škody spočívajúca v ušlom zisku poškodenej Zmluvnej strany sa neposkytuje.
    3. Ak počas vykonávania Diela dôjde k poškodeniu alebo zničeniu majetku Objednávateľa alebo jeho časti, je Zhotoviteľ povinný ho na svoje náklady opraviť alebo uviesť do pôvodného stavu. V prípade, že nie je možné poškodený alebo zničený majetok Objednávateľa alebo jeho časť opraviť alebo uviesť do pôvodného stavu, Zhotoviteľ uhradí Objednávateľovi skutočne vzniknutú škodu. Predchádzajúce dve vety tohto odseku sa nepoužijú v prípadoch, keď dôjde k poškodeniu alebo zničeniu majetku Objednávateľa alebo jeho časti, ak Objednávateľ súhlasil s tým, aby Zhotoviteľ vykonal konkrétne činnosti, ktoré spôsobili škodu na alebo zničenie majetku Objednávateľa (napr. poškodenie vodovodného potrubia/podlahového kúrenia na stavbe, ktoré Objednávateľ označil ako miesto, kde nie sú uložené žiadne potrubia/rozvody a podobne).

     

    XI. Odstúpenie od Zmluvy

    Všeobecné ustanovenia

    1. Ak Objednávateľ v Zmluve uviedol, že nesúhlasí s inštaláciou FVE s rezervovaným výkonom nulovým alebo nižším, ako je menovitý výkon panelov FVE, a zároveň (i) nie je vydaná Zmluva o pripojení do Distribučnej sústavy, alebo (ii) sa na základe vyššie uvedenej žiadosti zistí, že kapacita Distribučnej siete nie je dostatočná, je Zhotoviteľ aj Objednávateľ oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
    2. Ak Objednávateľ v Zmluve uviedol, že súhlasí s inštaláciou FVE:
      • s rezervovaným výkonom nulovým alebo nižším, ako je menovitý výkon panelov FVE; a zároveň
      • bude inštalovaný menovitý výkon FVE vyšší ako 10,8 kWp; a zároveň
      • na základe Žiadosti o pripojenie zdroja do distribučnej sústavy sa určí, že kapacita distribučnej siete je nedostatočná;
      je Zhotoviteľ oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
    3. Každá zo Zmluvných strán je oprávnená odstúpiť od Zmluvy z dôvodu podstatného porušenia povinností druhou Zmluvnou stranou, a to v písomnej forme.
    4. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa písmena a) alebo b) tohto odseku s názvom Všeobecné ustanovenia alebo podstatného porušenia Zmluvy, viď nižšie, ktoroukoľvek zo Zmluvných strán a odstúpenia od Zmluvy si Zmluvné strany navzájom uhradia všetko, čo v súvislosti so Zmluvou plnili, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní od ukončenia Zmluvy.

     

    Podstatné porušenie Zmluvy Zhotoviteľom

    Za podstatné porušenie zmluvy zo strany Zhotoviteľa sa považuje:

    1. omeškanie so začatím vykonávania Diela o viac ako 30 kalendárnych dní z dôvodov výlučne na strane Zhotoviteľa (začatím Diela sa rozumie podanie Žiadosti o pripojenie k distribučnej sústave);
    2. omeškanie s dokončením Diela dlhšie ako 90 kalendárnych dní z dôvodov výlučne na strane Zhotoviteľa;
    3. FVE má neodstrániteľnú podstatnú vadu, ktorá bráni jej užívaniu.

     

    Podstatné porušenie Zmluvy Objednávateľom

    Za podstatné porušenie zmluvy zo strany Objednávateľa sa považuje, najmä:

    1. omeškanie s úhradou peňažných záväzkov o viac ako 30 kalendárnych dní;
    2. omeškanie s poskytnutím súčinnosti o viac ako 30 kalendárnych dní;
    3. omeškanie s odovzdaním/prístupom na Miesto plnenia o viac ako 30 kalendárnych dní;
    4. poskytnutie nepravdivých informácií, ktoré sú podstatné pre získanie Dotácie.

    V prípade podstatného porušenia Zmluvy zo strany Objednávateľa je zhotoviteľ oprávnený požadovať primeranú náhradu škody.

    Odstúpenie od Zmluvy je účinné okamihom jeho doručenia druhej zmluvnej strane.

    Nemožnosť zákazníka odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu:

    Objednávateľ berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich dní podľa § 7 ods. 1 zákona 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon 102/2014 Z. z.“), pretože Dielo sa vykonáva podľa požiadaviek Objednávateľa a týmto požiadavkám a želaniam je Dielo prispôsobené v zmysle § 7 ods. 6 písm. c) zákona 102/2014 Z. z..

    Zmluva môže byť ukončená po vzájomnej dohode, pričom v takom prípade obe Zmluvné strany majú právo požadovať náhradu vzniknutých nákladov.

     

    XII. Ochrana osobných údajov

    1. Zhotoviteľ spracúva a používa identifikačné a kontaktné údaje fyzických osôb, ktoré mu boli poskytnuté Objednávateľom výlučne na účely plnenia Zmluvy, komunikácie s Objednávateľom a vedenia zoznamu zákazníkov. Tieto údaje sa nesprístupňujú ani neposkytujú tretím stranám, s výnimkou prípadov, keď je to nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti Poskytovateľa a s výnimkou prípadov dohodnutých v Zmluve (vrátane týchto Podmienok), vrátane prenosu týchto údajov subdodávateľom Poskytovateľa na účely plnenia Zmluvy a na zabezpečenie podnikateľskej činnosti Poskytovateľa.
    2. Rozsah spracúvaných osobných údajov a podrobnosti o ich spracúvaní sú popísané v samostatnej dokumente s názvom „INFORMÁCIE O SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV DOTKNUTÝCH OSÔB“, ktorý je Objednávateľovi sprístupnený spolu s týmito Obchodnými podmienkami a je tiež k dispozícii na webovom sídle Zhotoviteľa.
    3. Zhotoviteľ je oprávnený používať e-mailové adresy poskytnuté Objednávateľom aj po skončení plnenia Zmluvy na účely zasielania informácií o ponukách služieb Zhotoviteľa a aktuálnych akciách Zhotoviteľa, ak Objednávateľ súhlasil so zasielaním takýchto oznámení, vrátane ich zasielania v listinnej podobe na adresu sídla alebo kontaktnú adresu Objednávateľa, pričom Objednávateľ je oprávnený kedykoľvek odmietnuť zasielanie takýchto informácií na svoju e-mailovú alebo poštovú adresu prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu Zhotoviteľa alebo prostredníctvom listu zaslaného na adresu sídla Zhotoviteľa.

     

    XIII. Alternatívne riešenie sporov

    1. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou sa budú riešiť predovšetkým zmierlivo, s maximálnou súčinnosťou oboch Zmluvných strán.
    2. V prípade, že sa spor nepodarí vyriešiť zmierom a ak je Objednávateľ spotrebiteľom, je možné spor vyplývajúci z uzavretia Zmluvy alebo z plnenia Zmluvy predložiť na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcii ( www.soi.sk).
    3. V prípade zmluvných vzťahov s medzinárodným prvkom je rozhodným právom právo Slovenskej republiky, pričom zároveň je príslušným súdom vždy súd, ktorý je miestne príslušný podľa sídla Zhotoviteľa.

     

    XIV. Platený a pozáručný servis

    1. V prípade vady Diela, na ktorej bezplatné odstránenie nemá Objednávateľ nárok, je Zhotoviteľ pripravený na žiadosť Objednávateľa zabezpečiť FVE (ďalej ako „Mimozáručný servis“). Rovnako je Zhotoviteľ pripravený poskytovať Objednávateľovi servis FVE aj po uplynutí záručnej doby, a to údržbu FVE, ako aj odstránenie/opravu prípadných vzniknutých vád (ďalej ako „Pozáručný servis“); (Mimozáručný servis a Pozáručný servis spolu ďalej ako „Servis“).
    2. Cena za Servis pozostáva z nasledujúcich položiek:
      • Cestovné náklady na cestu servisného technika na Miesto plnenia;
      • Práca servisného technika na Mieste plnenia;
      • Použitý materiál;
      • DPH v zákonnej výške.
    3. Ceny Servisu sú uvedené v cenníku Zhotoviteľa (ďalej ako „Cenník servisu“) zverejnenom na internetovej stránke Zhotoviteľa na adrese solidsun.sk, pričom tieto ceny budú v prípade konkrétneho Servisu špecifikované podľa konkrétnych požiadaviek a potrieb Objednávateľa. Zhotoviteľ je oprávnený Cenník služieb jednostranne meniť, a to najmä v závislosti od vývoja cien a nákladov na poskytovanie Servisu.
    4. Objednávateľ si môže objednať Servis u Zhotoviteľa buď elektronicky e-mailom na adrese: info@solidsun.sk, alebo telefonicky na čísle 0910 708 312, alebo iným spôsobom určeným Zhotoviteľom. Zhotoviteľ je povinný bezodkladne informovať Objednávateľa o predbežnej cene Servisu (ďalej ako „Predbežná cena Servisu“), a to pri nahlásení požiadavky na Servis alebo pri plánovaní termínu Servisu. Ak Objednávateľ súhlasí s Predbežnou cenou Servisu, na základe vzájomnej dohody dôjde k naplánovaniu termínu a cesty servisného technika (ďalej ako „Servisný technik“) na Miesto plnenia.
    5. Po kontrole nahlásenej vady na Mieste plnenia Servisný technik spresní Objednávateľovi odhadovanú cenu požadovaného Servisu (ďalej ako „Upresnená cena Servisu“) na základe:
      • predpokladanej doby trvania servisného zásahu; a
      • ceny dielov potrebných na vykonanie Servisu.
    6. V prípade nesúhlasu Objednávateľa s Upresnenou cenou Servisu nebude Servis zo strany Servisného technika vykonaný a Objednávateľ je v takomto prípade povinný uhradiť Zhotoviteľovi len cenu za výjazd.
    7. V prípade súhlasu Objednávateľa s Upresnenou cenou Servisu sa Servis vykoná a Objednávateľovi bude následne vystavený daňový doklad/faktúra. Podkladom pre vystavenie faktúry bude podpísaný servisný list (ďalej len „Servisný list“), ktorý vystaví Servisný technik po vykonaní Servisu u Objednávateľa. Objednávateľ dostane kópiu Servisného listu. Faktúra vystavená Zhotoviteľom bude zaslaná e-mailom alebo poštou na adresu Objednávateľa uvedenú v Zmluve, do 14 dní od ukončenia Servisu.
    8. V prípade, že Objednávateľ nebude v dohodnutom čase prítomný na Miestne plnenia, Zhotoviteľ bude účtovať náklady spojené so zmareným výjazdom. Ďalšia Servis môže byť vykonaný až po úhrade takto vystavenej faktúry zmarený výjazd.

     

    XV. Záverečné ustanovenia

    1. V otázkach neupravených v Zmluve a týchto Podmienkach, sa práva a povinnosti medzi Zmluvnými stranami vyplývajúce zo Zmluvy riadia výlučne právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
    2. Na rozhodovanie sporov sú výlučne príslušné súdy, prípadne iné orgány určené zákonom, v Slovenskej republike.
    3. V prípade, že ktorékoľvek ustanovenie Zmluvy alebo týchto Podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, platnosť a účinnosť ostatných ustanovení Zmluvy a týchto Podmienok tým nie je dotknutá.

Kontaktný formulár

Chcete nainštalovať fotovoltickú elektráreň na váš rodinný dom či firmu? Nechajte nám na seba kontakt a my sa vám ozveme.

email address:
Homepage:
URL:
Comment: